In je marketing probeer je natuurlijk een eerlijk verhaal te vertellen richting je consumenten. In dit verhaal komt vaak naar voren wat de positieve aspecten zijn van jouw product of service. Je wil mensen graag laten weten wat ze ervoor terug krijgen, als ze voor...
Inspiratie
Het laatste nieuwsHet voorkomen van ontploffingen door meer diversiteit en minder groepsdenken
Op 28 januari 1986 werd door NASA de spaceshuttle Challenger voor de 10e keer gelanceerd richting de ruimte. Deze missie was iets specialer dan de voorgaande, want voor het eerst mocht een ‘gewone’ burger mee de ruimte in. Een schooljuf en moeder van twee genaamd...
Hoe de LMRA (Laatste Minuut Risico Analyse) effectief ingezet kan worden met inzichten uit de gedragspsychologie
Arbeidsongevallen voorkomen Op een werkvloer, zoals de bouwplaats, ligt gevaar altijd op de loer. Als werkgever wil je je werknemers natuurlijk behoeden voor arbeidsongevallen. In de praktijk kan dit alleen lastiger zijn dan verwacht. Werknemers weten vaak wel hoe ze...
3 psychologische redenen voor de onweerstaanbaarheid van Black Friday
Afgelopen vrijdag reed ik, Kimberley, net na werktijd, zo rond een uur of 5 uit Rotterdam richting Leiden om een workshop te geven. Onderweg in de auto hoorde ik op het nieuws de berichten over de enorme drukte in zowel Rotterdam als Amsterdam en de oproep om niet...
Het belang van een goede klantbeleving
Inzicht hebben in klantbeleving en in wat je klant voelt en denkt is als bedrijf zijnde van enorme toegevoegde waarde. Met deze inzichten worden customer journeys en dienstverleningen geoptimaliseerd, klantervaringen verbeterd en NPS scores verhoogd. ...
Je e-mail marketing verbeteren met kennis uit de psychologie
Je kent het wel: e-mailtjes van een webshop waarin ze hun nieuwe sale aankondigen. Of die ene nieuwsbrief waar je je een hele tijd geleden voor ingeschreven had. De organisaties die jou deze e-mails versturen, proberen hiermee jouw aandacht te trekken en je iets te...