Optimisme: het glas halfvol zien in plaats van half leeg. Als iemand optimistisch is, vinden we dit vaak een goede kwaliteit. Je ziet dan het goede in een persoon of in een situatie en dit kunnen we vaak waarderen. Maar is dit altijd wel zo handig? Onderzoek wijst uit...
Vooruitgang door verandering
Door het toepassen van gedragswetenschappelijke inzichten, helpen we jouw organisatie vooruit. Onze dienstenBehavioral Insights Company.
Bij Behavioral Insights Company hebben we een passie voor menselijk gedrag en gedragsverandering. Wij helpen organisaties met vraagstukken waarbij verandering bepalend is voor het oplossen van dat vraagstuk.
Dit doen we door het geven van inzicht in bewuste én onbewuste patronen van gedrag en wat je kunt doen om het gedrag een duwtje in de gewenste richting te geven (ook wel Nudging genoemd). Met deze inzichten optimaliseren we binnen organisaties en instanties onder andere:
- Communicatie
- Interne samenwerkingen
- Processen
Allemaal met als doel duurzame gedragsverandering te bewerkstelligen. Met deze kennis uit de gedragswetenschappen, zorgen we er samen voor dat jouw organisatie haar doelstellingen sneller bereikt!
– Dr. Bo van Grinsven
Wij werken voor
Advies
Kennisdeling
Trajecten op maat
Waarom samenwerken met ons?
De nieuwste inzichten
Wij zijn altijd op de hoogte van de nieuwste wetenschappelijke inzichten op het gebied van Nudging en andere gedragsinzichten.
Betrouwbaar en enthousiast
Wij werken met een team van betrouwbare, slimme én enthousiaste mensen die van elk veranderingsproject een succes willen maken.
Praktische toepasbare kennis
Wij bieden praktisch toepasbare inzichten die je zelf of samen met ons kunt implementeren.
Een overzicht van onze projecten
Voor onze partner 2d-ii bieden wij inzicht in mogelijke barrières die er aan bijdragen dat mensen zeggen duurzaam te willen beleggen, maar dat niet doen. En wat je kan doen om deze barrieres te overkomen.
Onze klant Nationale Nederlanden is bezig met het bouwen van een platform om een gezonde levensstijl te ondersteunen. Met behulp van gedragswetenschappelijke inzichten ondersteunen wij NN om dit platform nog beter te laten aansluiten op de klantbehoeften.
Klanten aan het woord
“Ik ben blij dat we sinds dit jaar de samenwerking zijn aangegaan, waarbij Behavioral Insights Company de afdeling Marketing van de Loogman Groep adviseert en voorziet van praktijkgerichte beïnvloedingstechnieken die helpen de (marketing)doelstellingen van de Loogman Groep te behalen. Hierbij lopen de opdrachten uiteen van een wervende uitdeelflyer bij de kassa, tot het introduceren van een feedbackloop voor de optimalisatie van onze geautomatiseerde ‘winback’ campagnes om verloren, loyale klanten terug te winnen.”
“Bo heeft bij ons een inspirerende, interactieve en praktisch toepasbare workshop gegeven, waardoor we na afloop direct al een aantal praktische verbeteringen konden doorvoeren”
Het laatste nieuws
Meer uit je sales halen? Deze verkooptechniek uit de consumenten-psychologie helpt!
Het verkoopproces Als je in gesprek bent met een potentiële klant, wil je natuurlijk graag je product of service verkopen. Tijdens het aanbieden van het product zijn er een aantal vragen die de klant zichzelf (onbewust) stelt. Xu & Wyer (2007) hebben hier...
Nudging voor meer veiligheid op de werkvloer, zo doe je het
Ken je het experiment van Schiphol, wat na het daverende succes wereldwijd werd gekopieerd? Nee? En denk je nu, wat heeft dit nou te maken met nudging voor veiliger gedrag op de werkvloer? Lees snel verder en je komt er vanzelf achter! Luchthaven Schiphol had last...