Wij brengen inzicht in de relevante stakeholders en je doelgroep en zorgen voor gedragsverandering, door rekening te houden met weerstanden die bij elke vorm van verandering horen. Wij brengen onbewuste gedragspatronen in kaart en ontwikkelen en implementeren interventies gebaseerd op die (onbewuste) gedragspatronen. En hoewel we voorafgaand aan een project nooit precies weten welke interventie we gaan ontwikkelen, werken we wel volgens een vast stappenplan en met specifieke methodes om de meest succesvolle interventies te ontwikkelen
Stakeholder Mapping
In de eerste stap verdiepen we ons in de stakeholders en in de doelgroep. Ons werk is mensenwerk, het is dus belangrijk dat we haarfijn weten met wie we allemaal van doen hebben.
Gedragsonderzoek
Wat beweegt mensen? Waarom doen mensen dingen niet die ze wel zouden moeten doen, en andersom? Door onderzoek te doen krijgen we inzicht in de drijfveren en barrières van het gedrag.
Beïnvloedingsstrategie
Met al die inzichten op zak, kan je daar op anticiperen. Heeft de ontvanger bijvoorbeeld weerstand tegen de boodschap of tegen de boodschapper? Dan heb je een andere strategie nodig. En hoewel elk mens uniek is, weten we veel uit de (psychologische) wetenschap over wat de beste manier is om mensen bewust of onbewust te overtuigen.
Implementatie en borging
Want daar gaat het natuurlijk om: het overtuigen en beïnvloeden van mensen, om ze het gewenste gedrag te laten vertonen. En ervoor zorgen dat mensen blijven doen wat we graag willen dat ze doen. Uiteraard met ons morele kompas in de achterzak.
Wij geloven dat gedrag een belangrijke rol speelt bij veel uitdagingen van deze tijd. En omdat mensen al genoeg aan hun hoofd hebben, mogen ze daar best een handje bij geholpen worden. En dat is waar wij aan werken bij Behavioral Insights Company: gedragsverandering bewerkstelligen door gedragsinzichten toe te passen in de praktijk.