Financiële dienstverlening die begrijpt waar klanten behoefte aan hebben

Gedrag is overal. Ook binnen de financiële dienstverlening. Jarenlange ervaring in de financiële sector, maakt dat we heel goed snappen welke vraagstukken er intern of extern kunnen spelen.


Binnen de financiële dienstverlening spelen veel gedragsvraagstukken. Hoe krijgen we mensen aan het sparen voor hun pensioen? Hoe kunnen we mensen laten (duurzaam) beleggen, zodat hun geld voor hen werkt? Maar ook: hoe zorgen we ervoor dat collega’s zich aan de compliance afspraken houden?

Allemaal vraagstukken waarbij menselijk gedrag een belangrijke rol speelt. BIC helpt hierbij door samen de psychologische drijfveren en barrières van stakeholders of de doelgroep in kaart te brengen en gedragsinzichten toe te passen om gedrag te beïnvloeden. Bijvoorbeeld door het ontwikkelen van efficiënte campagnes, frictieloze customer journeys en intuïtieve interacties met je klant. Of dat nu medewerkers of ‘echte’ klanten zijn. 

Hoe kunnen wij helpen

We bieden je inzicht in de drijvers en barrières achter het gedrag van je doelgroep, helpen je met beïnvloedingsstrategieën die je kunt toepassen in je communicatie en het optimaliseren van je customer journey.

Onderzoek

Kwalitatief / kwantitatief onderzoek naar drijvers & barrières bij de doelgroep

Opstellen klantsegment obv drijvers & barrières van gedrag

Communicatie

Beïnvloedingsstrategieën bij campagnes

(Optimalisatie) E-mailmarketing strategie

(Optimaliseren) contactstrategie / programma

Customer journeys

Behavioral design workshop

Optimaliseren customer journey

Loyalty programma obv Gedragsinzichten

Reviews

Stella Smith

‘Thank you so much to Bo and the whole BICNL team for all of your help – it is invaluable! We released the agile sprint including Bo’s updates and suggestions on 17 November 2021 and within 48 hours we saw a 40% uplift in sales conversions without interaction from the team. Their work is amazing and we cannot wait for the next updates to go in and to continue to work with the brilliant BICNL team!’

Context fit

Wij overwegen tot op welke hoogte gedragswetenschappelijke interventies de geschikte interventie zijn in een bepaalde context.

Integriteit

Wij handelen eerlijk, zijn open en transparant bij het ontwikkelen van interventies op basis van gedragsinzichten.

Cases

Reviews

2Degrees Investing Initiative

BIC provided us with essential assistance in developing our tools for our national and European qualitative studies. They were also the partner we chose for a study conducted in the Netherlands on which we were very totally satisfied about the delivered report expected (no alterations were made to this report). In addition, BIC (personified by Bo and Kim) listened to us on a daily basis and provided us, through very human exchanges, with work of irreproachable quality.

Thierry Santacruz - Projectmanager

ABN AMRO Bank

Nico is super! We hebben met veel plezier met hem samengewerkt afgelopen jaar. Hij zit vol initiatief, humor en doorleeft de materie. Samen met hem hebben we een hele nieuwe dimensie aan onze campagnevoering kunnen toevoegen, namelijk het toepassen van gedragsinzichten en psychologische aspecten op onze uitingen. Dit heeft ervoor gezorgd dat onze conversie significant steeg, terwijl we ook een frictievrije klantervaring konden bieden. Wat wil je nog meer!

Wilco Nendels - Manager Team E-Commmerce Know Your Client (KYC)